Proiect Erasmus+
Slider

Proiect: ”Incluziune în mijlocul naturii”


Image
Descrierea proiectului

INCLUZIUNE ÎN MIJLOCUL NATURII LA GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT ”TUDOR VLADIMIRESCU” CRAIOVA

Incluziunea socială și ecologică reprezintă un aspect esențial al dezvoltării comunităților moderne.

Proiectul ”Incluziune în mijlocul naturii” 2023-3-RO01-ESC30-SOL-000178739,  implementat de Asociaţia Educreate cu fonduri europene prin Corpul European de Solidaritate care se derulează în perioada 01.03.2024 – 28.02.2025, în parteneriat cu Grădinița cu Program Prelungit ”Tudor Vladimirescu”, are ca scop promovarea incluziunii copiilor dezavantajați prin desfășurarea de activități în natură în orașul Craiova, cu un accent deosebit pe nevoile ecologice ale comunității și copiilor cu CES.

Activitățile în natură au un caracter socializant și sunt apropiate de sufletul copiiilor, crescând astfel coeziunea de grup și, implicit, incluziunea.

Acest proiect a luat naștere din ideea voluntarelor Ioana Dana Mihaela și Ghebaur Alexandra care au experiență de participare în proiectul de soloidaritate ESBI - Ecologie, Stare de Bine, Incluziune. Ele au observat lipsuri mari ale cunoștintelor despre ocrotirea mediului înconjurător în rândul copiilor. Din dorința de a face o schimbare pozitivă în viața acestor grupuri vulnerabile și din convingerea că mediul natural poate avea un impact profund asupra dezvoltării lor, voluntarele, alături de mentorii, prof. Dăogariu Georgeta și prof. Puiu Georgeta, au contribuit la implementarea unui proiect despre ecologizare în rândul preșcolarilor de la Grădinița cu Program Prelungit  Tudor Vladimirescu, dar și în rândul  copiilor cu CES din comunitate.

Studiile au arătat că petrecerea timpului în natură are efecte pozitive asupra sănătății mentale. Pentru copiii cu CES, aceasta poate fi o modalitate eficientă de a reduce stresul și anxietatea, de a spori stima de sine și de a dezvolta abilități sociale. Aceasta poate contribui la construirea de relații interculturale pozitive și la dezvoltarea unei comunități mai unite.

Craiova, ca oraș industrial și urbanizat, se confruntă cu numeroase provocări ecologice, cum ar fi poluarea aerului și gestionarea deșeurilor. Acest proiect își propune să abordeze aceste probleme și să promoveze practici mai sustenabile în rândul locuitorilor săi.

Integrarea  copiilor cu CES în activități sociale și recreative este esențială pentru dezvoltarea lor.

Proiectul de solidaritate ”Incluziunea în mijlocul naturii” reprezintă o inițiativă cu impact pozitiv asupra mediului, sănătății mentale și a integrării sociale a acestor copii și a copiilor refugiați din Ucraina. Acesta se bazează pe necesitatea de a adresa probleme ecologice locale și de a oferi oportunități egale pentru toți membrii comunității.

De asemenea, acest proiect își propune să sublinieze importanța educației non-formale pentru copiii cu CES în comunitatea orașului Craiova. Prin intermediul acestuia, copiii vor învăța să gândească ecologic, să colecteze deșeurile selectiv, să participe la acțiuni de curățenie a mediului și să planteze pomi și flori pentru a crea spații verzi. Copiii vor fi implicați în activități comunitare care vizează crearea și menținerea unui mediu școlar și grădiniță sănătos, curat și plăcut.

Adevărata educație ecologică va reuși să-și atingă scopul atunci când elevii, viitorii cetățeni, vor înțelege necesitatea protejării naturii și vor deveni actori activi în reconcilierea omului cu mediul înconjurător.

Activitățile desfășurate cu copiii și părinții de voluntarele Ioana Dana Mihaela și Ghebaur Alexandra și mentorii, prof. Dăogariu Georgeta și prof. Puiu Georgeta, sunt planificate în fiecare lună, începând cu luna martie 2024 și până în luna februarie 2025.

De asemenea, în cadrul proiectului am desfășurat activități  cu diferite ocazii: "Ziua Planetei Pământ" (22 aprilie), "Ziua Păsărilor și Arborilor" (10 mai), și "Ziua Mondială a Mediului înconjurător" (5 iunie), alături de "Ziua Educației non-formale" (20 mai), "Ziua Toleranței" (16 noiembrie), și "Ziua Internațională a Drepturilor Copiilor" (20 noiembrie), prin organizarea unor excursii, vizite sau activități comune cu toți copiii din grădinițele partenere în implementarea proiectului.

Părinții s-au implicat în activități de voluntariat, crescându-și implicarea în comunitatea locală.

Echipa de proiect dorește să inspire și să servească drept model pentru dezvoltarea de inițiative similare în alte comunități din România.

În concluzie, prin implementarea proiectului de solidaritate ”Incluziune în mijlocul naturii” la  Grădinița cu Program Prelungit ”Tudor Vladimirescu” Craiova, comunitatea locală va beneficia de preșcolari mai responsabili și mai conștienți de nevoile mediului înconjurător, iar implicarea acestora în acțiuni ecologice și în munca în echipă va contribui la dezvoltarea lor personală și la formarea unei comunități mai unite și mai orientate spre protejarea mediului.

Proiect: “Elemente de inovaţie şi non-formal pentru motivare, la Grădiniţa Tudor Vladimirescu”

FORMARE PROFESIONALA PRIN PROGRAMUL ERASMUS+
Diseminare curs ,,Inclusive Classroom Through''.pptx


FORMARE PROFESIONALĂ ÎN CADRUL CONSORȚIULUI COORDONAT DE CJRAE DOLJ CA URMARE A ACREDITĂRII ERASMUS+
 

   

În cadrul Consorțiului coordonat de CJRAE Dolj, ca urmare a aprobării acreditătării Erasmus+ cu numărul de referință 2022-1-RO01-KA121-SCH-000067983, trei cadre didactice de la Grădinița cu Program Prelungit ”Tudor Vladimirescu” Craiova au participat la cursul Erasmus +  ”I Tech-Pedagogy”, care a avut loc în MALAGA, Spania, organizat de Asociația Edu2Grow, în perioada 11.07. 2023 – 19.07.2023.

Grădinița cu Program Prelungit ”Tudor Vladimirescu” face parte din consorțiul coordonat de CJRAE Dolj ca partener expert din anul școlar 2021-2022.

În cadrul acestui curs, am învățat să folosim în activitatea didactică următoarele aplicații și platforme:

Google Sites – este un instrument gratuit pentru a crea site-uri personalizate.

Filmora – este o aplicație editor video care are numeroase instrumente pentru a crea rapid și eficient videoclipuri. Această aplicație oferă funcții precum decuparea, tranzițiile, suprapunerile și alte efecte impresionante.

CupCut este de asemenea o aplicație de editare video pentru dispozitivele mobile.

Canva este un instrument de design grafic online gratuit pentru a crea prezentări, postere, videoclipuri.

Inteligența artificială Chat GPT – Chat GPT (un chatbot) este o aplicație software concepută pentru a imita o conversație pe baza indicațiilor utilizatorului. Cu ajutorul acestei platforme se pot scrie texte în doar câteva minute.

SlidesAI – este un instrument bazat pe inteligența artificială care ajută utilizatorii să automatizeze crearea prezentărilor.

StoryJumper – este o aplicație pentru a crea cărți digitale. Cu ajutorul acestea se pot crea pagini de acoperire, se poate adăuga text, încărca desene sau fotografii pentru a ilustra povestea, se poate folosi și galeria de clipuri StoryJumper.

Folosind Chat GPT și aplicația StoryJumper am creat povestea ”Prințesa veselă” și o carte digitală ilustrată.

Adobe Spark – este o aplicaţie care  permite utilizatorilor să creeze elemente grafice pentru diferite ocazii şi cu diferite scopuri – postări pentru reţelele de socializare, invitaţii pentru evenimente, postere, “fly-ere”, prezentări, colaje foto şi reclame pentru Facebook sau Instagram. Aceştia au la dispoziţie o serie de instrumente de editare pentru fotografii – filtre, adăugare de text, efecte pentru texte, precum şi redimensionarea automată a pozelor şi ajustarea automată a culorilor. Toate pozele editate se salvează în cloud, aşadar utilizatorii le pot folosi ulterior de pe orice dispozitiv. De asemenea, aplicaţia oferă şi acces gratis la milioane de poze cu rezoluţie mare.

Descrierea proiectului
Selecție
Mobilități
Diseminare
Parteneri

Colegiul Național Elena Cuza

Facultatea de Educație fizică și sport

ANCAAR - filiala Craiova

RoxyDent - Cabinet stomatologic

Școala Gimnazială Terraveda

I.P.J. Dolj

Crucea Roșie Romania

Slider
©2025 Gradinița Tudor Vladimirescu. Toate drepturile rezervate. Realizat de Consi Serv.

Caută